Resultat 1 till 10 av 10

Den officiella Steamtråden

Detta är en diskussion som rör Den officiella Steamtråden i Spel-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Ja som på tal så tänkte jag skapa en tråd om steam. Tror nog dom flesta av er hört talas ...

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard Den officiella Steamtråden

Ja som på tal så tänkte jag skapa en tråd om steam. Tror nog dom flesta av er hört talas om steam.
    Det är en spelklient skapad av valve.

Jag tänkte vi kunde posta tips och nyheter här. Men även spelreor som steam haft på senaste tiden.
    Dom har tex gett ut portal gratis för inte så länge sen, och snart är det jul. Då brukar steam rea ut en massa spel.
    Om ni vill lägga till nåt så är det bara och posta här.

Men eftersom jag skapade denna tråd så börjar jag (och posta gärna länkar till spelet).

Efter en snabb titt så ser jag att det är helgrea på "Fable III" för 13.59€ Save 66% on Fable III on Steam

ss_97456056e97fbb0ffb5a8705f542c1f061690ca8.jpg

(Bilder är frivilligt)

Sådär då, så är det bara och posta på och tipsa oss andra =)
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Bra initiativ, Tobias!

Jag har döpt om tråden till "Den officiella Steamtråden" (bra eller dåligt?) och klistrat den.

Själv skaffade jag Steam för allra första gången i somras när jag spelade Fear 3 tillsammans med toth3max. Tycker det fungerar väldigt bra och gillar deras återkommande reor som de har.

De spel jag har köpt hittills direkt i Steam är:

Borderlands: Game of the Year
    Star Wars: Empire at War Gold
    The Haunted: Hells Reach (förbetalt, ska släppas nu i oktober)

Fear 3 köpte jag retail men reggade på Steam.

Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Bra initiativ, Tobias!

Jag har döpt om tråden till "Den officiella Steamtråden" (bra eller dåligt?) och klistrat den.

Själv skaffade jag Steam för allra första gången i somras när jag spelade Fear 3 tillsammans med toth3max. Tycker det fungerar väldigt bra och gillar deras återkommande reor som de har.

De spel jag har köpt hittills direkt i Steam är:

Borderlands: Game of the Year
    Star Wars: Empire at War Gold
    The Haunted: Hells Reach (förbetalt, ska släppas nu i oktober)

Fear 3 köpte jag retail men reggade på Steam.
    Det är bra det. Låter bättre. MM, även jag gillar deras reor. Speciellt under juletid =)
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w

Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Nu har steam rea på "Duke Nukem Forever" för 9.99€ Save 50% on Duke Nukem Forever on Steam

4TI
    4TI är inte uppkopplad
    VIP 4TIs avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Rykteskraft
    2

Steam har utsatts för databas intrång. Fick följande meddelande undertecknat Gabe Newell på Steam:
    steam_hacked.jpg

Dear Steam Users and Steam Forum Users,

Our Steam forums were defaced on the evening of Sunday, November 6. We began investigating and found that the intrusion goes beyond the Steam forums.

We learned that intruders obtained access to a Steam database in addition to the forums. This database contained information including user names, hashed and salted passwords, game purchases, email addresses, billing addresses
    and encrypted credit card information. We do not have evidence that encrypted credit card numbers or personally identifying information were taken by the intruders, or that the protection on credit card numbers or passwords was cracked.
    We are still investigating.

We don’t have evidence of credit card misuse at this time. Nonetheless you should watch your credit card activity and statements closely.

While we only know of a few forum accounts that have been compromised, all forum users will be required to change their passwords the next time they login. If you have used your Steam forum password on other accounts you should change those passwords as well.

We do not know of any compromised Steam accounts, so we are not planning to force a change of Steam account passwords (which are separate from forum passwords). However, it wouldn’t be a bad idea to change that as well, especially if it is the same as your Steam forum account password.
    We will reopen the forums as soon as we can.
    I am truly sorry this happened, and I apologize for the inconvenience.

Gabe.
    Edit: Steam - tjänsten för nedladdning av spel ägs av Valve Corporation och anslutande diskussionsforum har 35 miljoner användare. Datasäkerhetsmyndigheter uppmanar användarna att byta lösenord och noga följa med kreditkortshändelserna. Om man har använt samma lösenord för andra tjänster, ska man byta ut också dem. Vidare rekommenderar de att användarna inte lagrar sina kreditkortsnummer hos Steam eller motsvarande tjänster, utan att man I stället bör mata in numret separat för varje inköp.
    Senast redigerat av 4TI den 2011-11-12 klockan 10:09.

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Skulle vara kul att få veta hur dom tog sig in i Steams databas.
    Kanske det stog (?) I sånna fall, missade jag väl det.

Registrerad användare Micke50s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ålder
    50
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    1

Standard

Hejsan alla
    Jag hade tänkt köpa Elder scrolls 5 skyrim,vad jag undrar måste man vara online hela tiden när man spelar,om så är så får jag vara utan för jag har bara ett taskigt mobilt internet.
    Tack på för hand

Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Hmm, jag kanske har fel. Men skyrim är väll inte ett online spel? Utan du spelar själv i den stora världen.

VIP REALINs avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Rykteskraft
    3

Standard

Man behöver inte vara online hela tiden. Det finns ett offline läge förutsatt att du redan installerat spelet mm innan i online läget.
    Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | OCZ Vertex 2 120GB | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Registrerad användare Micke50s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ålder
    50
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    1

Standard

ok tack för svaret.Jag vet att skyrim inte är ett online spel,men vissa spel på steam måste man vara online hela tiden för att kunna spela efter vad jag har hört.köpte Rage för ett tag sen och kunde inte aktivera cd nycklen på steam,när jag mailade dom sa dom att det var fel format på cd nycklen,så jag fick lämna tillbaks spelet,han i butiken kollade på dom andra Rage cd nycklarna och dom vara alla i samma format,han skulle kolla upp detta men jag har inte varit där än.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website