Ja nu börjar det närma sig. Nintendo 3DS lanseras i Sverige den 25 Mars, USA den 27 Mars och Japan redan den 26 Februari.
Priset väntas ligga på ca 2500 kronor för 3DS men vissa kedjor listar den ännu högre. Priset i $ väntas ligga på 250. Priset i Euro är ännu inte avslöjat men det spekulerats om 250 Euro. Så 2500 kronor i Sverige är en rimlig gissning kanske några hundralappar högre än så.
Release spelen till 3DS:
Combat of Giants: Dinosaurs 3D
Nintendogs + cats
Professor Layton and the Mask of Miracle
Ridge Racer 3D
Super Street Fighter IV 3D Edition
Samurai Warriors: Chronicle
Tobidasu! Puzzle Bobble 3D
Winning Eleven (Pro Evolution) 3DS Soccer
Denna listan är kanske för Japan. Ni får hålla tillgodo med denna sålänge!
Hårdvaran i 3DS har jag inte hittat så mycket om ska fortsätta leta allt eftersom. Jag antar att det blir en ARM processor i den av något slag. GPU ska bestå av en DMP Pica 200 som går i 400mhz. Här jämför man den med gamla PSP, gamla Nintendo DS och iPhone 3GS.
Nintendo 3DS Specs Comparison: 3DS vs PSP and iPhone 3GS
Angående Sony PSP2 ska den avtäckas den 27 Januari som det ser ut nu. Mer här: Snart utannonseras PSP 2 - Gamereactor Sverige -
Den ser ut att bli utrustad med en Cell processor: Sony PSP2 ärver kraftfull Cell-processor från PlayStation 3 - www.nordichardware.com
Angående pris är detta ännu inte avslöjat. Sony ska även lansera PSP Phone jag vet inte om man ska ha med den i denna tråden? Vad tycker ni?
Nintendo DS har sålt i 145.7 miljoner medans Sony PSP har lyckats sälja 65.7 miljoner så Nintendo har vunnit denna generationen överlägset.
Vilken pryl är ni mest intresserad av och vilken tror ni lär sälja mest av de två i detta nya konsol kriget?

2Likes
LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken