Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44
Like Tree2Likes

Nintendo 3DS vs Sony PSP2

Detta är en diskussion som rör Nintendo 3DS vs Sony PSP2 i Spel-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Ja nu börjar det närma sig. Nintendo 3DS lanseras i Sverige den 25 Mars, USA den 27 Mars och Japan ...

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Nintendo 3DS vs Sony PSP2

Ja nu börjar det närma sig. Nintendo 3DS lanseras i Sverige den 25 Mars, USA den 27 Mars och Japan redan den 26 Februari.

Priset väntas ligga på ca 2500 kronor för 3DS men vissa kedjor listar den ännu högre. Priset i $ väntas ligga på 250. Priset i Euro är ännu inte avslöjat men det spekulerats om 250 Euro. Så 2500 kronor i Sverige är en rimlig gissning kanske några hundralappar högre än så.

Release spelen till 3DS:
    Combat of Giants: Dinosaurs 3D
    Nintendogs + cats
    Professor Layton and the Mask of Miracle
    Ridge Racer 3D
    Super Street Fighter IV 3D Edition
    Samurai Warriors: Chronicle
    Tobidasu! Puzzle Bobble 3D
    Winning Eleven (Pro Evolution) 3DS Soccer

Denna listan är kanske för Japan. Ni får hålla tillgodo med denna sålänge!

Hårdvaran i 3DS har jag inte hittat så mycket om ska fortsätta leta allt eftersom. Jag antar att det blir en ARM processor i den av något slag. GPU ska bestå av en DMP Pica 200 som går i 400mhz. Här jämför man den med gamla PSP, gamla Nintendo DS och iPhone 3GS.
    Nintendo 3DS Specs Comparison: 3DS vs PSP and iPhone 3GS

Angående Sony PSP2 ska den avtäckas den 27 Januari som det ser ut nu. Mer här: Snart utannonseras PSP 2 - Gamereactor Sverige -

Den ser ut att bli utrustad med en Cell processor: Sony PSP2 ärver kraftfull Cell-processor från PlayStation 3 - www.nordichardware.com

Angående pris är detta ännu inte avslöjat. Sony ska även lansera PSP Phone jag vet inte om man ska ha med den i denna tråden? Vad tycker ni?

Nintendo DS har sålt i 145.7 miljoner medans Sony PSP har lyckats sälja 65.7 miljoner så Nintendo har vunnit denna generationen överlägset.

Vilken pryl är ni mest intresserad av och vilken tror ni lär sälja mest av de två i detta nya konsol kriget?
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Som jag skrev i en annan tråd är jag rejält sugen på Nintendo 3DS. Jag har inte sån jättekoll på vare sig 3DS eller PSP2 ska jag erkänna. Har dock hört och läst att PSP2 ska vara ett grymt prestandamonster, men som alltid när det gäller konsoler så handlar det om spelen som släpps till respektive konsol. Det jag gillar så starkt med Nintendo är deras fokus på ren underhållning. Dessutom tycker jag de generellt är bra på bakåtkompatibilitet. Å andra sidan är jag neutral på konsolsidan. Gillar både Nintendo och Sony. Hur är det med dig Swedish Berserk, har du någon favorit?

Jag känner mig lite "vingklippt" som inte äger någon konsol men det beror på att jag inte känner att jag har någon tid att spela. Om jag inte jobbar på mitt heltidsjobb så ägnar jag min fritid åt AMD Forum. Fast en liten bärbar kanske man ska unna sig? Skulle vara kul å kunna spela Mega Man och alla andra klassiker igen. Å andra sidan finns det riktigt trevliga spel till iPhone också, fast den kan man knappast jämföra med en renodlad spelkonsol.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Ja vet inte varför men PSP2 skulle locka mig mest... Det viktigaste för min del är dock att kunna installera en emulator för att spela gamla goda NES, SNES, PSX, N64-klassiker så en av dessa spelkonsoler är nog ingenting för mig då.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Daniel Andersson Visa inlägg
    Som jag skrev i en annan tråd är jag rejält sugen på Nintendo 3DS. Jag har inte sån jättekoll på vare sig 3DS eller PSP2 ska jag erkänna. Har dock hört och läst att PSP2 ska vara ett grymt prestandamonster, men som alltid när det gäller konsoler så handlar det om spelen som släpps till respektive konsol. Det jag gillar så starkt med Nintendo är deras fokus på ren underhållning. Dessutom tycker jag de generellt är bra på bakåtkompatibilitet. Å andra sidan är jag neutral på konsolsidan. Gillar både Nintendo och Sony. Hur är det med dig Swedish Berserk, har du någon favorit?

Jag känner mig lite "vingklippt" som inte äger någon konsol men det beror på att jag inte känner att jag har någon tid att spela. Om jag inte jobbar på mitt heltidsjobb så ägnar jag min fritid åt AMD Forum. Fast en liten bärbar kanske man ska unna sig? Skulle vara kul å kunna spela Mega Man och alla andra klassiker igen. Å andra sidan finns det riktigt trevliga spel till iPhone också, fast den kan man knappast jämföra med en renodlad spelkonsol.
    Mitt hjärta ligger hos Sony Playstation helt klart. Har ägt alla stationära Playstation varianter förutom Playstation 2 Slim. Så jag är uppväxt med Playstation i grunden. Även om vi hade Nintendo 8 bitar och SNES innan jag fick min första Playstation. På den bärbara sidan har jag bara ägt en konsol och det är den äldsta Nintendo DS varianten. Den funkar ännu. Jag råkade dock tappa den i golvet för inte sålänge sen så skärmfestet sprack den är dock temporärt lagad med Loctite superlim. Så jag är på jakt efter en ny bärbar. Jag är dock inte så intresserad av 3D hysterin. Beror dels på att jag inte kan se 3D samt att jag tycker att det är onaturligt på något sett. Kan inte vara bra för ögonen. Sen kan man visserligen stänga av 3D funktionen på 3DS men försvinner inte lite av syftet med maskinen då? Den sak som däremot får mig avskräckt från 3DS är priset. Det är på tok för högt om ni frågar mig. När jag köpte min DS 2005 tror jag det var så kostade den knappt 2000 kronor. Och 3DS kommer gå lös på minst 2500 kronor jag tycker det är lite för mycket. Men det är väl så det är med mindre grejer man betalar inte så mycket för prestanda snarare för formfaktorn.

Sen har 3DS ett betydligt bättre tredjeparts stöd som tex Metal Gear Solid och Resident Evil. Vad jag vet har gamla DS inte så värst många tredjeparts titlar.

Men jag ska först vänta in Sonys PSP2 avslöjande nästa vecka den 27 Januari. Jag tror Sony har någon trevlig överraskning för oss.

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Ja vet inte varför men PSP2 skulle locka mig mest... Det viktigaste för min del är dock att kunna installera en emulator för att spela gamla goda NES, SNES, PSX, N64-klassiker så en av dessa spelkonsoler är nog ingenting för mig då.
    Jag är också aningen mer intresserad av PSP2.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Hehe, Så du är en tvättäkta PlayStation nörd? Själv är man Nintendo fanatiker.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Hehe, Så du är en tvättäkta PlayStation nörd? Själv är man Nintendo fanatiker.
    Ja det får man säga. Visserligen har jag knäckt många timmar med mina Krysslådor men Playstation känns ändå som hemma för mig.

Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag fyller på med lite trailers för 3DS.

Foldingmästare EliasAlucards avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    2

Standard

Skall köpa båda, men kommer nog spela PSP2 mest. Känns även som att PSP2 kommer vara ganska modern vad gäller hårdvara medan 3DS kommer vara en vanlig DS med stereoskopisk 3D.
    CPU: AMD Phenom™ II X6 1090T Black Edition @ 45nm 3.2GHz
    Moderkort: Asus 870 M4A87TD EVO
    RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB CL8
    GPU: Sapphire ATI Radeon HD 5870 1GB Vapor-X
    SSD: two OCZ 40GB Agility
    HDD: one Western Digital 2TB Caviar Green 64MB Cache SATA II
    PSU: XFX PowerSupply XXX Edition 650W
    Chassi: Antec Dark Fleet DF-85
    CPU kylning: Corsair H70 Hydro
    Skärm: BenQ 24" TFT E2400HD (16:9 1080p via HDMI 1.3)

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av EliasAlucard Visa inlägg
    Skall köpa båda, men kommer nog spela PSP2 mest. Känns även som att PSP2 kommer vara ganska modern vad gäller hårdvara medan 3DS kommer vara en vanlig DS med stereoskopisk 3D.
    3DS kommer med bättre hårdvara den också, inte med samma kraft som PSP2 men ett rejält lyft från DS

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

3DS kommer med bättre hårdvara den också, inte med samma kraft som PSP2 men ett rejält lyft från DS
    Man ska ju inte glömma att 3D är extra krävande att rendera också, så hårdvaruhoppet är ju större än vad det ger intryck av...Vi vet ju dock inget om processorn än, så det kan ju bli lidande AI och sådant

Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website