Resultat 1 till 3 av 3

Fråga om aktivitetslisten i Windows 7

Detta är en diskussion som rör Fråga om aktivitetslisten i Windows 7 i Microsofts operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Jag vet att jag kanske hakar upp mig på småsaker, men jag vill ha så rent och snyggt som möjligt ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard Fråga om aktivitetslisten i Windows 7

Jag vet att jag kanske hakar upp mig på småsaker, men jag vill ha så rent och snyggt som möjligt i Windows. Jag undrar om nån vet var informationen lagras om de inringade programmen på bilden nedan. Inga av dessa är installerade längre så jag vill ha bort dem från listan. Har scannat och tagit bort dessa i registret men allt finns kvar i listan i alla fall. En del är till och med dubbletter av. Nån som vet? Högerklicka och välj Visa bild för full storlek på bilden

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Det här borde kunna lösa ditt problem:
    Remove Old Notification Icons In Windows 7

Tänk bara på att alltid göra en backup av registret innan du ändrar något där (Arkiv -> Exportera i Registereditorn).

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Tackar för det tipset. Tur att nån vet

Edit:
    Första gången gick det inte, men man måste ju läsa allt som står om det ska funka . Nu är ikonerna borta i alla fall. Fanns nåt program som skulle göra samma sak, men det funkade inte så jag fick rota i registret

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website