Resultat 1 till 10 av 10

MaxxMEM2 ett benchmarkprogram för minnen

Detta är en diskussion som rör MaxxMEM2 ett benchmarkprogram för minnen i Microsofts operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Läste om ett benchmark program för minnen. En Intel 2600k kom upp i ca 30.000 poäng för minnesprestanda, men då ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard MaxxMEM2 ett benchmarkprogram för minnen

Läste om ett benchmark program för minnen. En Intel 2600k kom upp i ca 30.000 poäng för minnesprestanda, men då var den överklockad ganska mycket. Min AMD ligger lite efter . Mitt testresultat blev (se bild).

Finns andra program på sidan också http://www.maxxpi.net/

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag har faktiskt samarbetat lite med utvecklaren av MaxxPI

Jag gillar alla program på sidan, han arbetar ständigt för att optimera sina program för både AMD och Intel så jag kan garantera att dessa är helt reko för att jämföra AMD mot Intel.

Om någon känner för det kan jag ta upp samarbetet med MaxxPI igen och hålla lite koll på hur mjukvaran utvecklas?

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Jag har faktiskt samarbetat lite med utvecklaren av MaxxPI

Jag gillar alla program på sidan, han arbetar ständigt för att optimera sina program för både AMD och Intel så jag kan garantera att dessa är helt reko för att jämföra AMD mot Intel.

Om någon känner för det kan jag ta upp samarbetet med MaxxPI igen och hålla lite koll på hur mjukvaran utvecklas?
    Va bra. Ska testa vad det andra är är för nåt. En del program var ju för upp till 12 kärnor såg jag. Kan vara bra när det är Bulldozer time.

Offtopic:
    Kanske får jobb snart. Ska ha möte med kuratorn på sjukhuset som sagt till AF att jag inte ska behöva tvingas flytta, mycket för att jag har dyslexi m.m. Får jag jobb väldigt snart så lär jag bli en av AMD Forum medlemmarna som fixar en Bulldozer först. Jag behöver ju bara CPU och minne till att börja med. Hur snabba minnen kunde Bulldozer köra? har för mig att nån skrev det här på forumet, men kommer inte ihåg var

Registrerad användare Kristers Bensins avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Va bra. Ska testa vad det andra är är för nåt. En del program var ju för upp till 12 kärnor såg jag. Kan vara bra när det är Bulldozer time.

Offtopic:
    Kanske får jobb snart. Ska ha möte med kuratorn på sjukhuset som sagt till AF att jag inte ska behöva tvingas flytta, mycket för att jag har dyslexi m.m. Får jag jobb väldigt snart så lär jag bli en av AMD Forum medlemmarna som fixar en Bulldozer först. Jag behöver ju bara CPU och minne till att börja med. Hur snabba minnen kunde Bulldozer köra? har för mig att nån skrev det här på forumet, men kommer inte ihåg var
    Låter bra det där Hunter, men skulle tro att du även behöver nytt moderkort

För övrigt så fick jag detta resultat med 3,25GHz på cpun och 2500MHz på NBn, men förstår inte riktigt vad som är "scoren"?

CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W
    Kolla gärna in mitt hembio krypin

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kristers Bensin Visa inlägg
    Låter bra det där Hunter, men skulle tro att du även behöver nytt moderkort

För övrigt så fick jag detta resultat med 3,25GHz på cpun och 2500MHz på NBn, men förstår inte riktigt vad som är "scoren"?

Skrev fel. Det ska vara Moderkort och CPU. Minnen har jag redan . Vad kör du för minnen som kan ha så lågt som 6-6-6-18? Scoren? man jämför väl alla staplarna med varandra för nåt annat ser jag inte

Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Skrev fel. Det ska vara Moderkort och CPU. Minnen har jag redan . Vad kör du för minnen som kan ha så lågt som 6-6-6-18? Scoren? man jämför väl alla staplarna med varandra för nåt annat ser jag inte
    Jag kör med BallistiX minnen i 1.85v (1.8v original), jacob hade även likadana tidigare

Det verkar även som det finns en "score", om det är "Reached memory score: 9.42GB/sec.".
    CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kristers Bensin Visa inlägg
    Jag kör med BallistiX minnen i 1.85v (1.8v original), jacob hade även likadana tidigare

Det verkar även som det finns en "score", om det är "Reached memory score: 9.42GB/sec.".
    Är det dessa minnen? Kan vara bra att veta om man ska ha nya minnen nån gång

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Dessa minnen säljs inte längre eller rättare sagt kretsarna. Numera ska ju allt följa Intel-standards med 1.65v

Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Det är dessa minnen: Komplett.se - Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB CL7

De är i princip likadana som mina, men då med lägre volt och högre latenser, men jag skulle tro att de presterar likadant på samma volt

Jag kan rekommendera dessa minnen om man vill köra låga latenser.

EDIT: Här är länk till mina då jag köpte dom: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=397196

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Tack för infon. Att det är lägre Volt gör inget. Man ska nog passa på och skaffa 8GB nu när minnena är så vidrigt billiga

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website