Hejsan jag har ett märkligt problem med catalyst control center, som så många andra. Jag har hittat en del trådar om detta redan för liknande problem och provat deras lösningar utan resultat men jag har inte hittat någon med exakt samma problem som mig ännu.
Jag har en Dell Optiflex XE
Information om den stationära datorn OptiPlex XE | Dell Sverige
Med ett Radeon HD6xxx serie grafikkort i. Jag har fyra stycken av dessa datorer som är identiska med samma grafikkort men på den ena av dessa fyra så strular catalyst control programet.
Problemet lyder som följer. Om jag installerar catalyst control center så efter den första omstartet som programet ber mig göra efter installationen så fungerar allting fint. Men så fort jag gör en andra omstart så startar inte längre catalyst control center. Jag får inget felmeddelande eller någonting, fönstret bara fryser vid start. Att kontrollpanelen inte fungerar är inget jätteproblem, jag får fortfarande ut bild på mina olika dvi/DP portar men det verkar som att hardware acceleration inte fungerar när catalyst control center krashar för när jag kör tex en powerpoint presentation på en extern monitor så blir fönstret svart. Bilden finns där då jag kan dra windows fönster till monitorn men själva power point blir svart. Tror detta beror på saknad av hardware acceleration... Så detta är ett problem jag inte lyckats lösa, är det någon som har några ideer?
Som sagt, de andra 3 datorerna med exakt samma setup fungerar fint.
Hälsningar
Victor

LinkBack URL
About LinkBacks

Bokmärken