Resultat 1 till 9 av 9
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Tobias Persson

Vilket operativ system är bättre?

Detta är en diskussion som rör Vilket operativ system är bättre? i Microsofts operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Så, som namnet säger. ^ Vilket operativ system är bättre? Personligen, tycker jag Windows XP. Men det är väl inte ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2011
    Rykteskraft
    0

Standard Vilket operativ system är bättre?

Så, som namnet säger. ^
    Vilket operativ system är bättre?

Personligen, tycker jag Windows XP.
    Men det är väl inte ett operativ system med att spela dock.
    Windows 7 däremot, har väl snyggare stil, men Windows Vista klår alla enligt mig om man går efter utseendet.

Vad tycker ni? Kom gärna med alla åsikter.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Det beror på vad du menar med bättre förstås. Windows 7 är min favorit. Tycker om Vista också men anser att det slukar lite för mycket minne. Saknar dock Vista för att flera spel som jag har fungerar att spela på det men inte på Windows 7. XP är bra men det har överlevt sig självt. Vi pratar ändå om ett drygt tio år gammalt operativsystem.

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Jaa, Windows XP är som nästan bäst enligt mig p.g.a hur lite minne den tar. Iaf jämfört med Windows 7.
    + tycker jag Windows XP fungerar bättre hur som helst. x] Kan dock vara för att jag är lite mer van, mån tro.

Registrerad användare Valentin Ns avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Rykteskraft
    2

Standard

Min röst går till Win 7 men om jag hade bättre erfarenhet med xp så hade jag röstat för xp; Xp är lättare än windows 7. Windows 7 har bättre stöd för drivrutiner och även 64bit version är bättre hos win7.

Allmänt är win XP ett bättre val för äldre hårdvaror och program.
    PC (Laptop): Samsung RC730 S04
    Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
    Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Har ALDRIG gillat XP. Bara skit enligt mig. Win 7 är nog favoriten. Tyckte vista var helt okej endå.
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tobias Persson Visa inlägg
    Har ALDRIG gillat XP. Bara skit enligt mig. Win 7 är nog favoriten. Tyckte vista var helt okej endå.
    Vad var det med XP som du inte gillade? Det är ändå ett rätt så populärt operativsystem.

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Det vart alltid så segt efter man installerat en del program/spel. Var en markant skillnad. Så var bara och installera om det för att snabba upp. Men Vista och Win7 så har jag inte märkt av detta problem. Plus tycker inte det var fint.
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Registrerad användare
    Reg.datum
    aug 2011
    Rykteskraft
    0

Standard

Windows 7 64-bit. Inte för att jag gillar GUI:et, jag har ställt in den på "Classic"... Det tar även väldigt mkt disk/minnesutrymme jämfört med Windows XP, vilket är en nackdel med dyrt SSD-minne... Men eftersom Win XP inte är lika stabilt som Windows 7, har inte DirectX11. Och Win XP 64-bit uppdateras inte, så vitt jag vet. För att inte tala om säkerhetsuppdateringar, som väl inte längre släpps för Windows XP?!

Registrerad användare Micke50s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ålder
    50
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    1

Standard

Jag är nog en av dom få som gillade Windows ME när det kom,jag hade aldrig nåt problem med det . Hade det tills Windows XP kom och gillade det enormt mycket det tog ett tag att vänja sig vid men när man väll gjort det så var det helt ok.Det blev bättre och stabilare efter första service pack. Windows Vista gillade jag aldrig och det var otroligt segt men det var nog mycket Microsofts fel som gick ut med för låga spec om det från början.Så jag hade Windows XP tills Windows 7 kom,provade först betan och fastnade för det rätt så snart .Köpte Windows 7 ett par månader efter att det kom ut,köpte den engelska versionen och kom rätt så billigt undan,i dag är det inte nån större skillnad prismässigt på engelsk och svensk version tyvärr

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website