Resultat 1 till 4 av 4

Windows 8

Detta är en diskussion som rör Windows 8 i Microsofts operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Tänkte vi kunde diskutera Windows 8 här Microsofts kommande operativsystem. Vill ni ha kvar det traditionella skrivbordet eller vill ni ...

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Windows 8

Tänkte vi kunde diskutera Windows 8 här Microsofts kommande operativsystem.

Vill ni ha kvar det traditionella skrivbordet eller vill ni se ett helt nytt gränssnitt?

Vad vill ni se för funktioner i deras nästa operativ?

Vill ni ha det mer riktat mot molnet alltså mer internet program?

Skriv av er i denna tråden om ni känner för att berätta om era förslag.

Jag personligen hoppas att man fortsätter att göra operativet mer lättdrivet.
    Skulle även uppskatta högre kompabilitet med diverse produkter och spel.
    En programbank där man kan hämta hem de vanligaste och viktigaste programmen till ens dator i EXE format.

Angående skrivbordet känns det väldigt funktionellt så vet inte om jag skulle trivas med ett helt nytt skrivbord tror inte att Microsoft vill ändra för mycket om jag ska vara ärlig det ska vara enkelt att migrera från gammalt till nytt Windows.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag skulle vilja ha Windows 8 som Windows 2000 såg ut utan massa grafiskt skit, fast med alla bra funktioner som kom i senare operativsystem, fast kanske lite mer användarvänligt. Enligt mig är Windows 2000 det bästa som Microsoft har gjort och vet att många på nätet håller med mig. Skulle inte Windows 8 bli bättre för spel?

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Windows 8 ska väl bli väldigt mångsidigt på många sett. Bla. ska det väl bli bättre för Tablet-PC, stort stöd för molnet och helt enkelt bättre överlag.

Jag vill se ett mer grafiskt gränssnitt, mer användvänligt, stort stöd för GPGPU i själva operativsystemet.

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard

Jag tycker nuvarande gränssnitt är helt okej även om det börjar kännas lite trist. Vill se ett Windows 8 som är maximalt optimerat för AMD:s APU:er och som är mer effektivt vid användning av flerkärniga processorer. Hoppas även att Windows 8 om möjligt kan öka prestandan ytterligare hos SSD.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website