Efter allt prat och tomma ord så har jag dragit tummen ur och kör just nu Ubuntu 9.04 64-bitDet krävdes ett moderkort med krånglande nätverksdrivrutiner och ett hysteriskt utbrott efter flera samtal med BredBandsBolaget
![]()
Mycket är okänt än så länge för mig och känner mig nästan vilsen, dock är det väldigt lätt att komma igång om ni har bra erfarenhet av datorer sedan innan. Som det är just nu har jag lyckats installera Flash Player 10 i Firefox och det var inte allt för svårt...
Men mitt första intryck är att det på något sätt är mera stilrent än Microsoft Windows, varför vet jag inte - men för er som har bra erfarenhet av datorer sedan innan så kan jag bara säga att Ubuntu är rätt enkelt att komma igång med och det finns en gigantisk hjälpsam community där ute, och jag föredrar redan nu Ubuntu före Windows.
Dock kommer jag nog köra Dual-boot när jag får mitt nya system pga AMDs dåliga drivrutiner för deras grafikkort till Linux vilket är tragiskt, hoppas företaget rycker upp sig där för jag kan absolut tänka mig att överge Windows om den där sista lilla pusselbiten faller på plats - och nej jag vägrar Nvidia även fast drivrutinerna är mycket bättre där![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken