Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Linux Mint 10 "Julia" RC

Detta är en diskussion som rör Linux Mint 10 "Julia" RC i Linux och övriga operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Nu är den här Linux Mint 10, det är bara att ladda ner och testa det senaste inom linux världen ...

Registrerad användare Kristers Bensins avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Linux Mint 10 "Julia" RC

Nu är den här Linux Mint 10, det är bara att ladda ner och testa det senaste inom linux världen

Här är en lite lista på uppdateringar:

• Welcome screen

Install codecs and upgrade to the DVD edition from the welcome screen
    • Menu

Highlights newly installed applications
    Finds and installs software from the repositories
    Search engines
    GTK bookmarks support
    GTK themes support
    • Software manager

Application icons
    Better categorization
    • Update manager

Ignore updates
    Download size
    • Upload manager

UI, speed, ETA
    Connection test
    Cancel / Run in background
    • New look and feel

• System improvements

Här är en länk till en mer djupgående genomgång av de nya funktionerna: Länk

Download : 32 bit
    Download : 64 bit

Det var allt för mig, nu ska jag själv ta och testa detta på min laptop
    Förhoppningsvis blir det denna distro på min Boxee box.
    CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W
    Kolla gärna in mitt hembio krypin

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Mint är väl den nedbantade versionen optimerad för äldre/sämre system?

Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Nej det tror jag inte, Mint ska vara en optimerad och modifierad version av vanliga desktop ubuntu. Att Linux Mint 9 / 10 inte har ubuntus jobbiga startmeny lagg är bara ett exempel.
    CPU: Athlon II X4 620 @ 3.25 GHz + Zalman CNPS 9900 MAX Minne: 4GB DDR3 Crucial BallistiX @ 1333 MHz CL6 GPU: 2X HD 5770 1GB GDDR5
    Mobo: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P HDD: 1+ 1 TB Samsung F3 Raid 0 Chassi: Silverstone Raven RV02-E Nätdel: Cooler Master Silent Pro 850W

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Det ser riktigt bra ut faktiskt! Dock blir det så varje gång jag testar Linux att känner jag mig helt borta och som en nybörjare igen. Sen kan jag ju inte köra alla program som jag är van vid så jag går alltid tillbaka till Windows... Enda anledningen som jag ser det att använda Linux som desktop-OS är för att det är gratis, och jag ångrar inte att jag betalade en dryg tusenlapp för min Windows Vista-licens.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Det är nog Lubuntu som du tänker på, men jag gillade den inte alls. Den ska vara gjord för äldre system

Citat Ursprungligen postat av Kristers Bensin Visa inlägg
    Nej det tror jag inte, Mint ska vara en optimerad och modifierad version av vanliga desktop ubuntu. Att Linux Mint 9 / 10 inte har ubuntus jobbiga startmeny lagg är bara ett exempel.
    Startmeny lagget brukar försvinna om jag stänger av allt som Compiz har. Men jag kan säga att Mint är trevligt och snabbt. Har dom bytt ut dom tråkiga gröna ikonerna nu? verkar vara snyggare om man tittar på bilden

Citat Ursprungligen postat av Johan Häggblom Visa inlägg
    Det ser riktigt bra ut faktiskt! Dock blir det så varje gång jag testar Linux att känner jag mig helt borta och som en nybörjare igen. Sen kan jag ju inte köra alla program som jag är van vid så jag går alltid tillbaka till Windows... Enda anledningen som jag ser det att använda Linux som desktop-OS är för att det är gratis, och jag ångrar inte att jag betalade en dryg tusenlapp för min Windows Vista-licens.

Mvh Johan
    Enda anledningen? FEL!! Linux är säkrare än Windows, du behöver inte defragmentera hårddiskarna, finns knappt inga virus på Linux, vissa utgåvor är snabbare än Windows. Finns säkert mer som jag inte kommer på just nu och just Mint verkar vara mer likt Windows än andra utgåvor (enligt mig). Negativa är att det är svårare att installera program (speciellt om det fattas bibliotek). Då får man hålla på att kompilera programmen själv. Kan vara kul om det funkar
    Senast redigerat av Hunter den 2010-10-19 klockan 09:15.

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Mint är en fork/spinoff av Ubuntu som i sin tur baseras på Debian. Mint har ju codecs och flash och sånt förinstallerat. Däremot har Ubuntu 10.10 ett val i installationen där man kan bocka i om man vill ha tredjeparts grejer installerade direkt tex flash.

Kul att vi har hög aktivitet här i Linux delen av forumet!

Jag personligen tycker att Linux är bättre än Windows faktiskt. Det är stabilare, säkrare och håller sig lika fräscht hela tiden. Inte som Windows som blir segare efter varje dag som det används.....
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Reg.datum
    okt 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Startmeny lagget brukar försvinna om jag stänger av allt som Compiz har. Men jag kan säga att Mint är trevligt och snabbt. Har dom bytt ut dom tråkiga gröna ikonerna nu? verkar vara snyggare om man tittar på bilden
    Så här ser Mint ut för mig :

Jag har problem med att Boxee är laggigt/otillgängligt vid boot och att det trådlösa nätverket inte vill ansluta automatiskt utan lösenord, dessa fungerade galant i ubuntu.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Ok, då kanske inte är värt att bränna då. Den där breda startmenyn ballade ur helt senast jag testade. Sedan kunde jag inte fixa den efter det utan det blev en Windows startmeny istället. Ett annat fel blev också att det inte gick att minimera programmen, dom stängdes istället trots att jag klickade på minimera knappen (efter det att menyn gick sönder). Ska bränna Xubuntu 10.10 i alla fall

Linuxfantast PsynoKhi0s avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Rykteskraft
    2

Standard

Bara en sak jag stör mig på med Mint, det är att som standard är alla paket INTE autentiserade, dvs pakethanteraren kan inte försäkra sig att allt man installerar från förrådet kommer från en pålitlig källa. Risken är iofs liten, men ändå... Det är en del av säkerhetsmekanismerna och jag tycker man ska undivka att slarva med sånt.
    Men det verkar som att det finns en lösning: Linux Mint Forums • View topic - HOWTO: Remove apt unauthenticated warnings

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Någon här som kör Linux Mint 10 fullversionen? Funderar på att lägga in det på min bärbara nu till helgen.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website