Resultat 1 till 2 av 2

Linux Mint 11 och övriga versioner.

Detta är en diskussion som rör Linux Mint 11 och övriga versioner. i Linux och övriga operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Tänkte skapa en tråd om kommande Linux Mint. Passar även på att inkludera de övriga skrivbordsmiljöerna i denna tråden. Linux ...

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard Linux Mint 11 och övriga versioner.

Tänkte skapa en tråd om kommande Linux Mint. Passar även på att inkludera de övriga skrivbordsmiljöerna i denna tråden.

Linux Mint finns i följande utföranden.

GNOME
    KDE
    XFCE
    LXDE
    LMDE
    FLUXBOX

Ganska många olika versioner. Jag har precis testat den senaste KDE versionen numrerad 10. Den kommer utrustad med senaste KDE 4.6 skrivbordet och jag bara måste säga att det är ruskigt snyggt och funktionellt. Det jag dock kan anmärka på var att skrivbordet kraschade två gånger alltså att skärmen blev svart men det kom tillbaka direkt igen. Är själv sugen att byta från GNOME till KDE.

Länk till KDE versionen: The Linux Mint Blog » Blog Archive » Linux Mint 10 KDE released!

Lite mer om KDE: KDE - KDE Puts You In Control with New Workspaces, Applications and Platform

Jag körde min från USB minnet och måste säga att det är betydligt smidigare än att köra med CD/DVD skiva vilket jag har gjort tidigare.

Ska testa LXDE RC senare och återkommer sen i denna tråden.

Ni som är intresserade får gärna fylla på med era åsikter och vad ni tycker om dessa olika varianterna.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Linuxfantast PsynoKhi0s avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Rykteskraft
    2

Standard

Jag tycker Mint är bra på en mängd saker, och deras lättviktiga varianter är väldigt sköna (LXDE och Fluxbox), men jag stör mig fortfarande på bristen av paketautentisering. Enligt mig skall man absolut inte ta bort ett säkerhetslager, eller i så fall ska det vara användarens eget val att göra så. Speciellt för en distribution som riktar sig mot mindre kunnigt folk känns det märkligt.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website