Ubuntu + Mac OSX-inspirerat skrivbord + massa godis (bl.a. Linux Mints meny)...
I fall någon av er stör sig på Ubuntus utseende/gränssnitt
Hemsida
Detta är en diskussion som rör Pinguy OS i Linux och övriga operativsystem-forumet, som är en del av Spel och mjukvara-kategorin; Ubuntu + Mac OSX-inspirerat skrivbord + massa godis (bl.a. Linux Mints meny)... I fall någon av er stör sig på ...
Ubuntu + Mac OSX-inspirerat skrivbord + massa godis (bl.a. Linux Mints meny)...
I fall någon av er stör sig på Ubuntus utseende/gränssnitt
Hemsida
Det är väl fortfarande GNOME som används?
Kanske skulle prova detta på min laptop, får inte win7 att funka som jag vill på den.
Är nog så ja.
Har läst om detta innan.
Recension här: Pinguy OS 10.04.1.2 | Desktop Linux Reviews
Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.
Vad är fördelen med Pinguy då? Tycker personligen att Ubuntu blev mycket snyggare i och med 10.04 (före det var Ubuntu fult, helt klart).
CPU: AMD Phenom™ II X6 1090T Black Edition @ 45nm 3.2GHz
Moderkort: Asus 870 M4A87TD EVO
RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 8GB CL8
GPU: Sapphire ATI Radeon HD 5870 1GB Vapor-X
SSD: two OCZ 40GB Agility
HDD: one Western Digital 2TB Caviar Green 64MB Cache SATA II
PSU: XFX PowerSupply XXX Edition 650W
Chassi: Antec Dark Fleet DF-85
CPU kylning: Corsair H70 Hydro
Skärm: BenQ 24" TFT E2400HD (16:9 1080p via HDMI 1.3)
Beror på tycke och smak, om jag minns rätt så installerade Pinguys utvecklare samma program om och om igen vid varje nyinstallation av Ubuntu, så till slut släppte han sin egen version.
Riktig FOSS-anda: "Det här är hur jag föredrar att mitt skrivbord ser ut, kolla om ni tycker om det också"![]()
Är det några skillnader förutom UI på Pinguy och Ubuntu? Tycker om utseendet på Pinguy faktiskt men vill gärna inte att det skiljer sig från Ubuntu...
Ni j*vla Linux-muppar börjar få mig att bli sugen på att stoppa i min Linux-hårddisk(ja det finns en sån hemma hos mig believe it or not)
Alla distributioner baserade på Ubuntu använder samma grundsystem... Ubuntu
Det som skiljer brukar vara skrivbordsmiljön, förinstallerade program... Ibland har de ett eget extraförråd, men det mesta kommer direkt från Ubuntus egna. Säkerhetsuppdatering t.ex. kommer från Ubuntu.
Om Ubuntu är BMW är Pinguy Alpina, typ
Oj förlåt, det var inte meningen![]()
![]()
![]()
![]()
Bokmärken