Tänkte göra en tråd om vilka spel som funkar och fylla på dessa efter hand. Skriva om det är rena Linux spel eller om det körs under DOSbox eller Wine och en kommentar hur man får dom att funka. Kommer mer senare. Röd = Funkar ej Orange = Osäker/under test Grön = funkar utmärkt
Lista:
Deus Ex ;Nu blev jag glad då ett av bästa fps spelen någonsin ser ut att funka under Wine, dock verkar det hacka ganska mycket när jag testade
Doom 3; Linux version så det bör funka under Linux
Duke Nukem: Manahattan project ;Fungerar helt smärtfritt under Wine. Till och med Xbox 360 kontrollen funkar även om man fick ändra knapparna till det man ville ha
Half-Life 2 ;Bra fps spel. Episode ? Ska fungera enligt Cookie Monster under Wine.
Jagged Alliance 2 ;Ett utmärkt gammalt turbaserat strategispel. Linux har en portad version som inte funkar så bra, i alla fall inte ljudet. Men det här är Windows versionen under Wine och flyter på mycket snabbt, bättre än i Windows. Jättebra
Nox ;Ett annat gammalt spel typ Diablo. Allt verkar funka utom när jag ska döpa min gubbe för då låser sig hela systemet och får starta om datorn
Oilrush Ska komma till linux elle rom det redan är släppt
OpenRA(Open Red Alert) ;Red Alert clone som är för Windows, Mac OSX och Linux. För närvarande i Alpha stadiet står det på hemsidan http://openra.res0l.net/
Penumbra ;Linux version. Äventyrsspel vad jag förstått som är utvecklat av svenskar
Postal ;Ska enligt Cookie Monster fungera under Wine
Quake Enhanced ;Quake 1 fast med Windows installation och förbättrad grafik. Flyter på bra om man inte drar på värsta upplösningen och effekter för då segar det sig en del märkte jag. Installerades med Wine då det är en Windows installationsfil. Gick mycket segare än om man körde under Windows. Gick mycket snabbare i äkta Windows
Unreal Tournament 2004 ;Både Linux och Windows installation på DVD skivan så det funkar med 100%
Colin McRae 2 ;Gammal version av Colin McRae. Ville inte installera DX 7.0 under Windows XP mode. Får kolla hur det funkar i Windows 98 senare. Inte säkert att det går då jag bara kom till menyn, när jag skulle starta hände det inget
Joint Task Force ;Jättebra strategispel som jag tyvärr inte fick igång. Men det kan vara mer att det jag inte har originalet.. Sätter därför ett frågetecken på detta spel
Close Combat ;Gammalt spel från Microsoft. Hittade inte vilken Windows version det var. Det gick att installera under Windows 98 mode dock. EDIT: Nope, det fungerara inte. Ideo blev inte korrekt installerad och då funkar inte spelet heller
Gothic III ;Jag har läst att det ska funka, men jag fick inte igång spelet mer än i menyn
Super EF2000 ;En strids simulator från DID. Hittade inte CD skivan efter installationen. Kan vara så att den måste vara D:\ då spelet är väldigt gammalt

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken