• Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Sidan 1 av 25 1 2 3 11 ... SistaSista
    Resultat 1 till 10 av 241
    Like Tree5Likes

AMD Forum deltar i Folding@home

Detta är en diskussion som rör AMD Forum deltar i Folding@home i Folding@home-forumet, som är en del av Folding-kategorin; Folding@home-projektet låter användare runt hela världen bidra med sin datorkraft för att hjälpa forskarna att räkna ut hur proteiner viker ...

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Standard AMD Forum deltar i Folding@home

Folding@home-projektet låter användare runt hela världen bidra med sin datorkraft för att hjälpa forskarna att räkna ut hur proteiner viker sig. Det är när dessa proteiner viker sig som svårartade sjukdomar kan uppstå, bland annat Alzheimers, Parkinsons och olika typer av cancer.

Genom att dela upp beräkningarna mellan de tusentals användarna i projektet kan man göra beräkningar som annars skulle kräva en superdator för att genomföra. Informationen kan därefter användas för att ta fram nya effektivare mediciner och kanske till och med botemedel.

Sedan tidigare deltar AMD Forum i World Community Grid som är ett liknande projekt. För er som av någon anledning hellre föredrar Folding@home, eller som vill folda med hjälp av grafikkortet istället för processorn finns nu möjlighet till det.

AMD Forums teamnummer: 159568

AMD Forums teamsida: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/mai ... num=159568

Här kan du ladda ner den vanliga CPU-klienten: http://folding.stanford.edu/English/Download

För er som hellre foldar via grafikkortet (GPU): http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Det är mycket bättre att folda via grafikkortet än via processorn eftersom fler beräkningar kan göras snabbare, så välj helst detta alternativ i första hand om du inte tänker folda både med CPU:n och GPU:n.

Personligen använder jag World Community Grid för CPU-folding och Folding@home för GPU-folding.

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      sep 2008
      Rykteskraft
      0

Standard Re: AMD Forum deltar i Folding@home

Måste man ha på datorn 24/7?

Kan man folda med grafikkortet med WCG eller bara med folding@home?
      My fellow citizens, I stand before you! Because if i stood behind you, you wouldn't see me.

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Citat Ursprungligen postat av dubbelmacka
      Måste man ha på datorn 24/7?

Kan man folda med grafikkortet med WCG eller bara med folding@home?
      Du behöver absolut inte ha datorn på 24/7 för att folda. Men det blir såklart mer jobb utförda ju mer du har datorn igång.

Om du bara ska folda med grafikkortet är det folding@home som gäller. WCG har bara CPU-folding i dagsläget.

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      sep 2008
      Rykteskraft
      0

Weee jag ligger 1a!!!

Varför är jag den enda som är med? Get off your butts and fooooold
      My fellow citizens, I stand before you! Because if i stood behind you, you wouldn't see me.

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Weee jag ligger 1a!!!

Nu måste du väl ha sett fel? Det är ju jag som ligger etta, och bara jag som syns i statistiken överhuvudtaget. Har du börjat folda? Kolla statistiken här: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/mai ... num=159568

[edit:4rcsnnk9]dubbelmacka! Du har skrivit in fel teamnummer ju! Sökte på ditt användarnamn på Folding@home Donor Statistics. Du har skrivit in: 1595680. Ta bort nollan på slutet så foldar du för rätt team! [/edit:4rcsnnk9]

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      jan 2009
      Ålder
      49
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av AMD
      Weee jag ligger 1a!!!

Nu måste du väl ha sett fel? Det är ju jag som ligger etta, och bara jag som syns i statistiken överhuvudtaget. Har du börjat folda? Kolla statistiken här: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/mai ... num=159568

[edit:1iqa8ppq]dubbelmacka! Du har skrivit in fel teamnummer ju! Sökte på ditt användarnamn på Folding@home Donor Statistics. Du har skrivit in: 1595680. Ta bort nollan på slutet så foldar du för rätt team! [/edit:1iqa8ppq]

//AMD
      Ber om andrum, jag har foldat ett tag, men min 4650 är klart mycket klenare i prestandahänseende, det tar helt enkelt längre tid än om man har en 4830 eller 4850 eller grövre liksom... 8-)
      Ligger på 7000/10000 så det tar väl ett dygn till eller två, men det blir väl något resultat eller så någon gång.
      /Vulture
      Antec Nine Hundred | Corsair VX450W |WD Caviar Green 500/640GB

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      23
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av Vulture
      Ber om andrum, jag har foldat ett tag, men min 4650 är klart mycket klenare i prestandahänseende, det tar helt enkelt längre tid än om man har en 4830 eller 4850 eller grövre liksom... 8-)
      Ligger på 7000/10000 så det tar väl ett dygn till eller två, men det blir väl något resultat eller så någon gång.
      /Vulture
      Så vi har ännu en nattuggla i forumet!

OT: Försökte Folda med Folding@Home med min GPU men icke. Antingen är det drivrutinerna eller grafikkortet som inte vill helt enkelt. Folding startar och tuffar på utan problem, tills jag bestämmer mig för att använda datorn eller hålla på med något grafiskt (spel, eller gå in i Catalysten) då hänger sig skiten :/

Admin
      is active

I am:
      Sneaky

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

/Vulture
      Mjo, du har ju inget "värstinggrafikkort" så du får avgöra själv om du vill folda med det eller inte. Du deltar ju i alla fall i World Community Grid med din CPU.

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89

OT: Försökte Folda med Folding@Home med min GPU men icke. Antingen är det drivrutinerna eller grafikkortet som inte vill helt enkelt. Folding startar och tuffar på utan problem, tills jag bestämmer mig för att använda datorn eller hålla på med något grafiskt (spel, eller gå in i Catalysten) då hänger sig skiten :/
      Jag hade för mig att man måste ha något kort i 4000-serien men det verkar ju fungera för dig till viss del åtminstone? Du kan ju avvakta med GPU-foldingen om du vill. Precis som Vulture så deltar du ju i World Community Grid, även om jag inte ser några poäng för dig där än i medlemslistan.

[edit:3ejuvbz3]Jo, nu såg jag faktiskt att du visst är med i medlemslistan med poäng: https://secure.worldcommunitygrid.org/t ... 1VF997N0V1[/edit:3ejuvbz3]

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      sep 2008
      Rykteskraft
      0

fan! jag var herre på teppan ett tag iaf, nu måste jag börja om med poäng.
      av någon anledning har stanford glömt bort mina 3 senaste vikta proteiner så jag har tappat 5-6timmar där

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      jan 2009
      Ålder
      49
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
      /Vulture

Tror säkert du ligger och drar dig långt in på förmiddagen, en annan går ju upp på morgnarna och åker till jobbet..
      /Vulture
      Antec Nine Hundred | Corsair VX450W |WD Caviar Green 500/640GB

Sidan 1 av 25 1 2 3 11 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotoroptimering