är det någon här som foldar genom ps3?
det skadar inte att vara med.
Dock är min ps3a på lagning och jag har inte foldat på ett bra tag.
(hoppas ingen här blir förbannad på att detta forum inte är meningen för ps3..?)
_________
Detta är en diskussion som rör Folding@Home PS3? i Folding@home-forumet, som är en del av Folding-kategorin; är det någon här som foldar genom ps3? det skadar inte att vara med . Dock är min ps3a på ...
är det någon här som foldar genom ps3?
det skadar inte att vara med.
Dock är min ps3a på lagning och jag har inte foldat på ett bra tag.
(hoppas ingen här blir förbannad på att detta forum inte är meningen för ps3..?)
_________
Ska du folda för forumet med din PS3:a finns det ju ingen anledning att klaga direkt.![]()
PS3:an är en riktigt grym foldare!
//AMD
jao, jag kanske drar igång den för er då min ps3 är klar från lagningen!![]()
Funderar på att köpa en PS3 nu till hösten med en del av sommar jobs pengarna. Då kommer jag mest troligtvis folda lite eftersom jag mest sitter vid datorn.
Då undrar jag, hur bra dator kan man jämföra med PS3 i ren folding prestanda?
Ps3 var överlägset bäst förut. Men det verkar som att andra saker gått förbi nu..
Folding@Home
Native TFLOPS* (1)
x86 TFLOPS* (2)
Active CPUs (3)
Total CPUs (4)
-------------1-----2-----3-----4
NVIDIA GPU 1322 2789 11108 191688
PLAYSTATION® 3871 1838 30900 970567
Jag har dock ingen aning om vad allt betyder och sånt, men ps3an är värd att köpa ändå![]()
Senast redigerat av frågig den 2010-05-23 klockan 00:04.
Det där är global statistik över vad som används och representerar inga prestandasiffror.
Körde folding över natten och hann med 2st omgångar på 300.000k. Gillar faktistk mer att folda på PS3an än på datorn om jag ska vara ärlig, svårt att förklara varför.Men ska börja folda på datorn också samtidigt och försöka komma ikapp lite!
Jag anser att man ska folda på PS3; den är en superdator med nice cpu, ram som arbetar bättre GDDR5 (jag tror att de skulle vara ekvivalenta med DDR2 om jag inte är fel, alltså är minnen på 800MHz) och om jag är inte fel så skulle den vara mer strömsnål än superdator(-er i cluser).
Jag har provat med min laptop och en desktop. Där märkte jag skillnaden.
This my two cents ^^
Bokmärken