Resultat 1 till 4 av 4

WCG+Bluescreen

Detta är en diskussion som rör WCG+Bluescreen i World Community Grid-forumet, som är en del av Folding-kategorin; har kört min WCG klient nu ett tag ibland lite mer ibland lite mindre, och nu idag så började jag ...

Registrerad användare MålbrottarNs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ålder
    18
    Blogginlägg
    5
    Rykteskraft
    0

Standard WCG+Bluescreen

har kört min WCG klient nu ett tag ibland lite mer ibland lite mindre, och nu idag så började jag få bluescreens och jag tror det är pga WCG för jag har bara slösurfat på internet och vad jag vet leder inte det till BSOD.
    Jag har haft denna clocken i minst en månad nu utan problem (bortsett från insidenten i Crysis) och med skapliga temps... inget över 55c.
    I aktivitetshanteraren är även Procesorns arbete väldigt oregelbundet när WCG e på.

Någon som har någon teori om vad mina BSOD kan bero på?

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Standard Re: WCG+Bluescreen

Låter märkligt. Har aldrig haft problem med WCG, och aldrig hört någon som fått bluescreen på grund av programmet. Man kan ställa in i programmet i procent hur mycket CPU-kraft som programmet ska få tillgång till. Har man problem med temperaturer och likande kan det kanske vara en idé att sänka värdet där. Tror att standard är 60%. Det är ju en avvägning samtidigt. Ju mindre CPU-kraft som går till programmet, desto längre tid tar det att färdigställa en arbetsenhet (work unit).

För mer support rekommenderar jag denna länk: http://www.worldcommunitygrid.org/help/viewHelp.do samt WCG:s egna forum: http://www.worldcommunitygrid.org/forums/wcg/index

//AMD

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Det är din överklockning som inte är helt stabil... Har hänt mig flera gånger även fast ja passerat idiottester som LinX och Prime95. Backa lite på överklockningen eller stäng av WCG är dom alternativ du har, eller öka volten ett steg och se om de blir bättre...

Registrerad användare MålbrottarNs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ålder
    18
    Blogginlägg
    5
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
    Det är din överklockning som inte är helt stabil... Har hänt mig flera gånger även fast ja passerat idiottester som LinX och Prime95. Backa lite på överklockningen eller stäng av WCG är dom alternativ du har, eller öka volten ett steg och se om de blir bättre...
    ska försöka med det när jag orkar kör det på paus tillsvidare

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website