Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 27

Dirk Meyer lämnar AMD

Detta är en diskussion som rör Dirk Meyer lämnar AMD i Övrigt om AMD-forumet, som är en del av Övrigt-kategorin; BREAKING: AMD "Even though Mr. Meyer succeeded in stabilizing AMD financially, managed to get its roadmap back on track and ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard Dirk Meyer lämnar AMD

BREAKING: AMD

"Even though Mr. Meyer succeeded in stabilizing AMD financially, managed to get its roadmap back on track and launched a number of leading-edge products, he still could not make the company profitable. While the exact reasons for the step down are unclear, perhaps, the board of directors wants the new chief exec to make more radical decision than Mr. Meyer did."

Någon som vet något mer? Kan ärligen inte så mycket om Meyer men jag tycker att han verkar ha skött sitt jobb bra? Tydligen inte tillräckligt bra för att få behålla jobbet i alla fall!

Tvungen att lägga till: Var inte detta extremt oväntat?
    Senast redigerat av Arrogant den 2011-01-11 klockan 00:51. Anledning: Tvungen att lägga till

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Läste detta jag också, försökte få tag på mer info innan jag skrev det som nyhet...

Tydligen så har Dirk Meyer avslutat sitt jobb och fått AMD på rätt bana. Han är trotsallt i grund och botten en ingenjör så det finns väldigt kvalificerade personer som förstår sig på ekonomin och kan göra aktieägarna mer tillfredsställda. Det är så jag uppfattat det.

Men det står bara att han och AMD:s styrelse kom överens om att han skulle avgå som VD, AMD har inte gått ut med att Dirk Meyer faktiskt LÄMNAR företaget. Han kan mycket väl få en annan position som passar honom och hans expertis bättre?

VIP REALINs avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Rykteskraft
    3

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    Läste detta jag också, försökte få tag på mer info innan jag skrev det som nyhet...

Tydligen så har Dirk Meyer avslutat sitt jobb och fått AMD på rätt bana. Han är trotsallt i grund och botten en ingenjör så det finns väldigt kvalificerade personer som förstår sig på ekonomin och kan göra aktieägarna mer tillfredsställda. Det är så jag uppfattat det.

Men det står bara att han och AMD:s styrelse kom överens om att han skulle avgå som VD, AMD har inte gått ut med att Dirk Meyer faktiskt LÄMNAR företaget. Han kan mycket väl få en annan position som passar honom och hans expertis bättre?
    Hoppas det är som du säger, att han inte lämnar företaget samtidigt som jag förstår att dom vill ha någon som är rätt utbildad för jobbet! Hoppas bara dom hittar rätt person.
    Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | OCZ Vertex 2 120GB | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

På den här sidan så står det att han lämnar AMD AMDs vd lmnar fretaget - Computer Sweden

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av REALIN Visa inlägg
    Hoppas det är som du säger, att han inte lämnar företaget samtidigt som jag förstår att dom vill ha någon som är rätt utbildad för jobbet! Hoppas bara dom hittar rätt person.
    Hoppas jag också, aktiekursen tog stryk ögonblicket detta kom ut.
    Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    På den här sidan så står det att han lämnar AMD AMDs vd lmnar fretaget - Computer Sweden
    Det är ingenting som AMD gått ut med, det enda de har sagt är att han avgått som VD. Till dess att vi får höra något direkt från AMD eller Dirk Meyer är allt annat spekulationer.

Jag har läst vidare lite och spekulation och gissningar från analytiker(men deras analyser är inte alltid så värst smarta ) och tydligen är AMD:s styrelse inte nöjda med Dirk Meyer:s sätt att ta sig an marknaden. Intel har ett chip ute med 2 designvinster för smartphones, dessutom passar chipet bra till tablet-PC. Styrelsen ville se resultat och ett större fokus på detta men det kunde(ville?) inte Dirk Meyer leverera. Att ta sig in på den här marknaden är svårt, AMD har redan Intel som livsfarlig konkurrent men att gå upp mot alla giganter på ARM-fronten är inget annat än dårskap utan rätt ledarskap och framför allt produkt...

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Har man varit och jobbat på sin praktik hela dagen och så kommer man in och läser att Dirk Meyer lämnar AMD.....

Jag blir jätteledsen ärlig talat.

Han har ju sett till att AMD fått upp sitt momentum igen. Detta kan påverka AMD negativt. Speciellt om styrelsen vill börja kriga mot ARM. Det är som Jacob säger supertufft att göra. Börjar man konkurrera med ARM konkurrerar man genast med alla som designar ARM processorer. Tex Nvidia, Marvell Technologies, Qualcomm, Texas Instruments och Samsung för att nämna några företag. VIA Technologies kör också på ARM även om dom satsar mycket på X86.

Mycket tråkigt beslut. Jag trodde han skulle sitta säkert nu med Fusion framgångarna och de lovande Bulldozer processorerna och AMD Radeon som går jättebra och har gjort det en längre tid.
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedish Berserk Visa inlägg
    Har man varit och jobbat på sin praktik hela dagen och så kommer man in och läser att Dirk Meyer lämnar AMD.....

Jag blir jätteledsen ärlig talat.

Han har ju sett till att AMD fått upp sitt momentum igen. Detta kan påverka AMD negativt. Speciellt om styrelsen vill börja kriga mot ARM. Det är som Jacob säger supertufft att göra. Börjar man konkurrera med ARM konkurrerar man genast med alla som designar ARM processorer. Tex Nvidia, Marvell Technologies, Qualcomm, Texas Instruments och Samsung för att nämna några företag. VIA Technologies kör också på ARM även om dom satsar mycket på X86.

Mycket tråkigt beslut. Jag trodde han skulle sitta säkert nu med Fusion framgångarna och de lovande Bulldozer processorerna och AMD Radeon som går jättebra och har gjort det en längre tid.
    Mycket sant, men som företag kanske AMD behöver någon med större erfarenhet att styra ett företag och vågar satsa mer. Det ska tydligen handla om en dispyt gällande vilken väg AMD ska gå i framtiden och vilket ledarskap som är bäst lämpad att säga detta.

AMD kommer att tillgodose Tablet-marknaden 2012 med Wichita som är en 3W APU, förstår inte riktigt vad styrelsen ville att man skulle gjort... Byggt en egen variant av crApTOM som skulle kostat företaget miljarder i utvecklningskostnader för att sedan floppa om ARM fortsätter vara den dominanta kraften i mobil-världen?

Ska försöka få fram något mer om detta hastiga beslut, men hoppas Daniel vet mer än mig i det här ämnet.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

PCP har skrivit något intressant som kan vara orsaken, lite av det vi var inne på tidigare.

"The reasoning for the split looks to be a difference of opinion on how to progress with the company as the Directors and Meyer have different visions. This could mean that Meyer was more aimed at the high performance computing spaces as a former CPU company employee while others though the progress should be more targeted at the GPU technologies acquired from ATI. Or, the push of NVIDIA into the ARM space could have frightened the board into thinking that the low power market was really where they needed to head."

Registrerad användare Swedish Berserks avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Tror som sagt att det hänger mycket på ARM framfart. När Microsoft visar Windows på ARM och Nvidia annonserar projekt Denver har antagligen AMD ledning fått kalla fötter.

Sen blir det inte bättre av att Intel och Nvidia går i förlikning där Nvidia hör och häpna fick 1.5 miljarder dollar. Mer än vad AMD fick av Intel 1.25 miljarder dollar där. Riktigt illa anser jag. Det förbättrar inte AMD situation att Intel och Nvidia börjar samarbeta. Antagligen vill Intel åt Nvidias GPU teknologi någonting du Jacob snackade om innan har jag för mig.

Oavsett är detta trist anser jag och varför är dom missnöjda med AMD Tablet satsning? Ska jag vara ärlig tror jag att Nvidia med Tegra 2 kommer dominera Tablet marknaden den närmsta tiden. Google ANdroid 3.0 Honeycomb skulle ju köra på Nvidia Tegra 2 som referens plattform?
    Stationär: AMD Athlon II X4 620 I ATI HD4770 I 4GB 800mhz I Dual boot: Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.10 32 Bit I
    Bärbar1: AMD Athlon II X2 P320 I ATI HD4250 I 4GB I Dual boot Windows 7 64 Bit och Ubuntu 10.04.1 32 Bit
    Bärbar2 ( Trasig ) : AMD Athlon X2 TK-53 I NV 7150M I 2GB I Ubuntu 10.04 32 Bit I
    Spelkonsoler: Xbox 360 Slim 250GB och en PS3 Slim 320GB! Och en PS3 80GB i reserv.
    Skärm: 32 Tums LCD TV Philips. Max upplösning 1920*1080 pixlar.

Registrerad användare
    Reg.datum
    sep 2009
    Rykteskraft
    0

Standard

Angående snacket om ARM, vad är egentligen skillnaden på ARM och x86?

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website