Själv vet jag inte,tycker det är väldigt tyst från AMD.Vad tror ni andra som är mer insatta i detta ?
Detta är en diskussion som rör Vad tror ni om AMDS framtid inom processorer ? i Övrigt om AMD-forumet, som är en del av Övrigt-kategorin; Själv vet jag inte,tycker det är väldigt tyst från AMD.Vad tror ni andra som är mer insatta i detta ?...
Själv vet jag inte,tycker det är väldigt tyst från AMD.Vad tror ni andra som är mer insatta i detta ?
Skulle säga väldigt ljus. Med Fusionkonceptet och de nya APU:erna har AMD verkligen hittat rätt på PC-marknaden. AMD kommer fortsätta satsa på både dedikerade processorer och grafikkort för de användare som kräver bättre prestanda. Vi får se vad den tredje generationen Bulldozer med kodnamnet Steamroller kommer erbjuda då det sägs att denna förändrade arkitektur kommer innebära ett större lyft för prestandan än tidigare Bulldozergenerationer. AMD har inte gett upp prestandasegmentet! Ska man vara krass är det en väldigt smal nischmarknad och även om man kan ta mer betalt för prestandaprodukter är antalet köpare få i förhållande till den "vanliga" datoranvändaren.
Dagen när HSA kan används då kan jag tänka mig att AMD har en chanse att öka marknadsandelar och kan få användare att välja användare. ULP cpu kan jag tänka får en bra fot hos tunna laptops då 384 spu (stream processing unit, i amds fall radeon kärnor) ger bättre prestandard än Intel HD 4000, vilket kan vara nice om man vill spela mainstream games på någolunda på bra grafikinställningar.
Energin måste gå ner, annars kan det blir svårt att motivera kunden att välja AMD APU även om priset är bra; pengar är en avgörande fakort men inte för all. Intel i5-3770T har ett TDP-värde på 45W och kostar samma som FX 8350 (125W).
PC (Laptop): Samsung RC730 S04
Security: Comodo Internet Security 5.8 beta
Rollback Software: Comdo Time Machine 2.9b
Bokmärken