Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Varför väljer DU AMD?

Detta är en diskussion som rör Varför väljer DU AMD? i Övrigt om AMD-forumet, som är en del av Övrigt-kategorin; Tjena! Jag har bara köpt 1 dator, och då valde jag en AMD processor för att det gav mest prestanda ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    2

Standard Varför väljer DU AMD?

Tjena!

Jag har bara köpt 1 dator, och då valde jag en AMD processor för att det gav mest prestanda per krona. Dock så köpte jag inget grafikkort för att jag inte hade råd. Men snart så har jag råd att köpa ett, och då blir det troligtvis radeon hd 5870.

Har lite planer om att spara ihop till en HTPC, och då skulle det i såna fall bli en AMD processor.

Så jag väljer AMD för att dom:

• Är billiga
    • Ger mest prestanda per krona

Nu vet ni varför jag väljer AMD, men varför väljer du AMD?

VIP Tobias Perssons avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Blogginlägg
    10
    Rykteskraft
    4

Standard

Är samma sak för mig.
    Billigare än Intel, känns som att det ger mer för pengarna. Och varför ändra på ett vinnande koncept

AMD + Asus = Sant xD

Vill tillägga om jag haft råd hade jag köpt en macbook (air/pro) även fast det är en Intel i dom. Men jag ser över det då Apples produktet är så otroligt snygga!
    Senast redigerat av Tobias Persson den 2010-11-30 klockan 17:29.
    Phenom II x4 960T || MSI 770 || Corsair 2x4GB || XFX 6870 || Samsung SSD || OCZ 500w
    Fri frakt hos Inet.se? [Ja tack]
    Billig PS Vita till salu! -> Blocket - PS Vita säljes

Admin Daniel Anderssons avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Blogginlägg
    31
    Rykteskraft
    10

Thumbs up

Jag väljer AMD för att jag alltid varit nöjd med dem och deras produkter. De har alltid varit prisvärda och prestandan har aldrig svikit mig.

VIP REALINs avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Rykteskraft
    3

Standard

AMD känns som ett trevligare företag. Mer prestanda per krona och gillar inte Intels affärsmetoder!

Inte haft så många datorer med AMD men inte har dom svikit mig än.
    Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | OCZ Vertex 2 120GB | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

AMD ger mest prestanda per krona på processorfronten, grafikkort är jag rätt könsneutral och kan gå med Nvidia om dom har rätt produkt för mig

Men mestadels bojkottar jag Intel av moraliska skäl.

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Senast jag köpte en Intel var på Pentium 90 - 200MHz tiden sedan har det bara varit AMD. Det har hänt att jag fått en Intel Pentium III 500MHz, men det är ju en helt annan sak det. Jag fick den gratis. Dock så använder jag den inte. Första AMD var en Socket 7 K6-2 500 MHz på en Epox moderkort. Min första AMD Athlon var en Palomino 1900+ 1.6GHz om jag inte minns fel. Det var på den tiden jag trodde att 1 GHz skulle räcka resten av livet , men det är väldigt fel om man ska spela spel. Det var lite problem med det moderkortet som hade VIA chipset (Asus), slumpmässiga låsningar, men annars har det varit stabila system, kanske det var problem med MSI kort också som inte kunde köra 4 minnen samtidigt. Nu är det bara Asus som gäller när det gäller moderkort. Det senaste som jag har nu har funkat skitbra Asus M4A79T Deluxe + AMD Phenom II 955 BE. Har inga planer att byta så länge spelen flyter på bra. Mina föredettingar om man nu kan säga så lever inom släkten. Brorsan har min förra AM2+ dator med AMD Athlon x2 6400+ och morsan har min Athlon 4400+ för socket 939 + AGP grafikkort. Morsans sambo fick min Opteron 185 socket 939, men tyvärr gick moderkortet sönder precis när jag satte ihop den och nytt 939 moderkort var ju raritet redan då så det var bara att skrota moderkortet. Dom flesta av mina AMD still going och det är ju kul att dom funkar än

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

En Opteron 185 Slängde du verkligen den?!

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jacob Hugosson Visa inlägg
    En Opteron 185 Slängde du verkligen den?!
    Nej, det var en sweclockare som köpte den billigt. Eftersom jag lyckades tappa processorn så böjdes några ben och dom lyckades jag aldrig få raka igen så att den passade i sockeln. Det blev för mycket vickande på benen så att 2 - 3 ben gick av. Killen påstod att han kunde laga benen, men jag hörde aldrig av honom så jag tror han misslyckades att fixa den. Han fick den för ett vrakpris så det var ingen större förlust

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hunter Visa inlägg
    Nej, det var en sweclockare som köpte den billigt. Eftersom jag lyckades tappa processorn så böjdes några ben och dom lyckades jag aldrig få raka igen så att den passade i sockeln. Det blev för mycket vickande på benen så att 2 - 3 ben gick av. Killen påstod att han kunde laga benen, men jag hörde aldrig av honom så jag tror han misslyckades att fixa den. Han fick den för ett vrakpris så det var ingen större förlust
    Jaha ok tråkigt, det är ju en riktig dyrbit i mina ögon

Supermoderator Johan Häggbloms avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Rykteskraft
    4

Standard

Jag väljer AMD främst av moraliska skäl eftersom jag avskyr Intels affärsmetoder, men sedan är AMD:s processorer och grafikkort oftast väldigt prisvärda också.

Mvh Johan
    Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
    Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
    Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website