Tjenare! Nu börjar min Sony Ericsson W810i sjunga på sista versen efter att ha gjort sig rolig och hängt sig under många samtal.
Men när jag kollar på specifikt mobiltelefoner vill dom flesta butiker pracka på mig en massa "trygghetsavtal" och liknanda. Elgiganten vill ha 349kr för 6 månader och 599kr för 12 månader. Men i Sverige har väl jag en garanti på ett år vad gäller köp av mobiltelefon utan dessa "trygghetsavtal" eller hur exakt hjälper dom? Köper man en mobil för i runda slänger 2000kr är ett trygghetsavtal på 1 år för 600kr verkligen värt pengarna eller ska ja strunta i det och vända mig till myndigheterna om butiken börjar jävlas med mig vid ett möjligt fel?
Många av mina närstående har sagt att just Elgiganten ska jag undvika att köpa mobiltelefoner och även bärbara ifrån då dom nästan alltid säger att det är ditt fel när det går sönder på grund av "fuktskada" vilket gör att du får betala för reparationen ur egen ficka, men med ett avtal är felet alltid något helt annat som dom gärna står till tjänst med att fixa.
När ni ändå läser och svarar på min fråga kan ni rekommendera bra butiker att ha och göra med vid garanti- och reparation-ärenden?

LinkBack URL
About LinkBacks

Svara med citat

Bokmärken