Resultat 1 till 7 av 7

Söker riktig återförsäljare av hårdvara

Detta är en diskussion som rör Söker riktig återförsäljare av hårdvara i Återförsäljare-forumet, som är en del av Övrigt-kategorin; Lite udda request men här kommer den! För ungefär 1 år sedan stängdes PcCity i Linköping vilket egentligen var våran ...

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Thumbs up Söker riktig återförsäljare av hårdvara

Lite udda request men här kommer den!

För ungefär 1 år sedan stängdes PcCity i Linköping vilket egentligen var våran enda "riktiga" datorbutik. Där hade dom i alla fall ett stort sortiment av allt och ingenting, speciellt vad gäller RAM minnen(något jag saknar djupt), hårddiskar, grafikkort, chassin, fläktar, anslutningar m.m

Men i dagsläget har ingen fyllt platsen PcCity hade i Linköping och vi har idag 2 pytte små datorbutiker, varav ena har ett någorlunda sortiment och höga priser, medans den andra är en butik för företag så den har billiga priser men sortimentet är inget att hurra för... NetOnNet ska öppna i Linköping men det är knappast en bra butik i mitt tycke.

Det som viktigaste är att dom har ett rejält utbud av DDR3 budget minnen, ungefär som komplett.se har men jag måste få titta på stickorna i person för att handplocka dom jag vill ha.

Så min fråga är om någon känner till en bra och gärna stor välsorterad datorbutik i närheten av Linköping där sortimentet är bra och priserna är acceptabla precis som gamla PcCity? Ja vet att vi har ett antal som bor relativt nära mig här på forumet så kom med tips och förslag till en utfryst jävel

Registrerad användare MålbrottarNs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ålder
    18
    Blogginlägg
    5
    Rykteskraft
    0

Standard Re: Söker riktig återförsäljare av hårdvara

Har inte minsta aning men om du inte hittar finns ju alltid Inet.se och Komplett.se bästelde min nuvarande dator därifrån funkade utmärkt

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av MålbrottarN
    Har inte minsta aning men om du inte hittar finns ju alltid Inet.se och Komplett.se bästelde min nuvarande dator därifrån funkade utmärkt
    Det jag vill ha finns på komplett.se men saken är den att måste se serienumren på chippen som används på minnena för att veta om det är bra eller inte, och om dom skalar bra med volt eller ej. Jag har mina magiska siffror

Vet att AlinaSystems ligger i Norrköping i alla fall, några mer förslag?

Registrerad användare Anton Söderbergs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ålder
    20
    Blogginlägg
    3
    Rykteskraft
    3

Jasså, det ska vara så noga xD. Ett alternativ skulle ju kunna vara att be någon stackare på komplett eller inet att kontrollera serienummerena på stickorna över telefon? Menar om folk säger att man kan be dem att kolla efter stepping på processorer så borde väl inte det vara något problem? Annars vette fan.
    Fractal Design 650W | MSI 790FX GD-70 | OCZ 1600 MHz CL7 2x2 GB |Phenom II x4 965 4.1GHz | Corsair H50 | 2st HD 5770 i Crossfire | Windows 7 Home Premium x64 allting fint paketerat i ett Fractal design Define R.2

Registrerad användare
    Reg.datum
    dec 2008
    Ålder
    49
    Blogginlägg
    1
    Rykteskraft
    0

Linköping som är så stort. Hade ni verkligen bara en datorbutik? i Västervik känner jag till ett par även om ingen av dom är nåt speciellt bra. Finns det ingen i förorterna i Linköping?

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Citat Ursprungligen postat av hotfuzz08
    Jasså, det ska vara så noga xD. Ett alternativ skulle ju kunna vara att be någon stackare på komplett eller inet att kontrollera serienummerena på stickorna över telefon? Menar om folk säger att man kan be dem att kolla efter stepping på processorer så borde väl inte det vara något problem? Annars vette fan.
    Det behöver inte vara noga, bara ja kan åka dit och titta på stickorna med mina egna ögon så ja kan handplocka bra "Value" minnen
    Citat Ursprungligen postat av Hunter
    Linköping som är så stort. Hade ni verkligen bara en datorbutik? i Västervik känner jag till ett par även om ingen av dom är nåt speciellt bra. Finns det ingen i förorterna i Linköping?
    Ja det är otroligt sjukt men sant. Vi har 2st små "skitbutiker" i Linköping som knappast är värda att nämna, PcCity var den enda "riktiga" vi hade...

Så förslag någon? Kan vara nån liten butik några mil från linköping ni vet har bra lager eller nåt, men ja måste kunna åka dit och se för mig själv att ringa inet och komplett.se etc. etc. är inget alternativ.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2008
    Ålder
    22
    Blogginlägg
    29
    Rykteskraft
    0

Jahopp nu ska det öppna en butik på Tanneforsgatan 3 enligt Spotify reklamen.

Den kommer ha "allt som är Apple" fy fan vad äckligt skulle hellre se Nvidia slå upp ett stånd utanför min lägenhet då

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website