Blev lite snopen när jag såg svaret att de inte kommer att ta in dessa nya 965 utan tar in de äldre för att gå ner i pris. Givetvis även besviken.![]()
Hejsan, jag undrar när ni kommer få in http://www.sweburn.com/product.php?prod ... =23&page=1 och hoppas att det kommer bli dem med den nya revisionen (stepping) som har artikelnummer: HDZ965FBGMBOXSjälv tycker jag det låter lite små konstigt att de fortsätter med de gamla.Hej Björn!
Jag beställde precis lite AMD cpu'er igår till vår shop. Tyvärr måste jag meddela att det blev ytterligare 965 med 140W TDP.
De med 125W skulle bli så dyra förstår du och jag stod inför valet att inte ta in några 965 alls för att vänta ner priset.
Jag hoppas du förstår mina skäl.
Jag kan dock informera om att vi får en väldigt intressant 945a i vårt sortiment. Det är en 3,0GHz @ 95W TDP. Den borde man kunna leka fin överklockning med till bra pris. Dock är det inte black edition så man får köra lite mera intelinriktad oc-style med den.
Om man jämför TDP proportionellt med clock så får du med 945-95W ett värde på 31,67W/GHz. Med 965-125W får du 36,76W/GHz. Alltså utvecklar 965-125 16% mera värme för samma hastighet än 945-95W. Det är en väldigt förenklad analys men kan ge en ledtråd.
Ha det bra Björn!
Mvh /Mikael.H![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Bokmärken