Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Google släpper källkoden till Android 4.0 x86

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard Google släpper källkoden till Android 4.0 x86

Notera att AMD är med på tåget direkt(till skillnad från Intel). Känns som att det är detta AMD väntat på innan dom verkligen satsar på tablets (och kanske tom mobiler?)

Google släpper källkoden för Android 4.0 ICS till AMD och Intel x86 - Mjukvara - SweClockers.com

Standard

Med den nya VD:n Rory P. Read kommer AMD fokusera mycket mer på mobila enheter än vad man gjort tidigare så det är en helt korrekt iakttagelse. Stationära datorer kommer framöver troligtvis hålla sig till en liten nischmarknad när allt går mot mindre enheter. Jag har flera vänner som gjort sig av med sina stationära datorer och bara kör med bärbart. Personligen kommer jag ha kvar min stationära dator då den passar mina behov bäst. Vill jag komma åt Internet på resande fot kan jag göra det via min smartphone. När jag kommer hem och vill spela vill jag göra det på en stor skärm med kraftfull hårdvara som tillgodoser mina behov.

Registrerad användare
    Reg.datum
    nov 2010
    Rykteskraft
    0

Standard

Jag håller med dig också. Dessutom spelar CPU:n en allt mindre del i en speldators prestanda. Så inte nog med att desktopmarknaden krymper, jag tror det kommer att bli allt mindre viktigt för dom kunder som är kvar. Grafikkort är det som gamers allt kommer lägga pengarna på (gissar jag - skulle vilja ha statistik på detta). Det är laptops, netbooks, tablets och mobiler som är framtiden. Där tycker jag att AMDs Fusion-koncept skiner som allra mest. Jag köpte nyligen en ny laptop för endast 4000:-. Den har en billigare Llano-processor med intrigerad grafikdel. Trots detta presterar den hyffsat i t.ex. Starcraft 2. Inte illa måste jag säga. Det är ett helt sjukt bra värde för konsumenten.

On a side note: Jag tror att de flesta som blivit besvikna på Bulldozers prestanda hittills:

1. Inte har förstått att AMD bytt fokus, från desktop/server till mobil/server.
    2. Inte heller har förstått att dom flesta spel inte behöver överdrivet med CPU-kraft. Alltså kan AMD flytta sin fokus istället för att försöka bräcka Intel. Företag som dessa måste alltid tänka flera år framåt - inte bakåt till gamla tider av Intel vs AMD-krig.

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Sökmotoroptimering    SmartViper Certified Website