• You have 1 new Private Message Om du inte är medlem på AMD Forum har du ett nytt privat meddelande som väntar på dig. För att kunna läsa detta måste du registrera dig här.
  • Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
    Resultat 1 till 10 av 22

Svensk Radiotjänst

Detta är en diskussion som rör Svensk Radiotjänst i Övriga ämnen-forumet, som är en del av Övrigt-kategorin; Fick ett brev från svensk radiotjänst där dom vill att jag betalar TV-licens, men jag hittade något väldigt udda i ...

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      24
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Standard Svensk Radiotjänst

Fick ett brev från svensk radiotjänst där dom vill att jag betalar TV-licens, men jag hittade något väldigt udda i brevet, är det jag som har tolkat fel eller är dom helt enkelt blåsta uppe på Radiotjänsten i Kiruna?

Har du tv-mottagare ska du betala tv-avgift
      Du som har utrustning som kan ta emot tv-sändningar, t.ex. tv, video, inspelningsbar dvd-spelare eller digital-tv-mottagare ska betala tv-avgift. Om du hyr bostad i andra hand och det är uthyraren som står för tv-mottagaren, ska du ändå betala din egen tv-avgift.
      Om du hyr bostad i andra hand och det är uthyraren som står för tv-mottagaren, ska du ändå betala din egen tv-avgift. - Så om hushållet redan betalar för en tv-avgift ska även jag betala ytterliggare en till för att jag är inneboende/bor i andrahand?

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      jan 2009
      Ålder
      48
      Rykteskraft
      0

Standard Re: Svensk Radiotjänst

Visst är "Sverige" fantastiskt land ibland på många sätt...

/Saint25
      Stationär dator: AMD Athlon X2 4200+ l ASRock Dual-SATA2 - 939 l TwinMOS PC3200 2x1GB l Asus 7600GT 256MB l WD Raptor 36GB + Seagate 120GB l Tagan SuperRock TG400-U33II l Sweex MidiTower - modifierad l Windows XP Pro SP2 + Office 2003 l LG L245WP-BN.
      Extra + speldator - som är under uppbyggnad: AMD Phenom X3 8750BE (ska bytas ut under kommande vinter) l Asus M3A78-T AM2+ l G.Skill PC8500 4x2GB l XFX RADEON HD4870 XXX 1GB GDDR5 PCI-E l HDD - ? l Tagan SuperRock TG880-U33II l Tagan/Aplus Seenium MidiTower (liknar CoolerMaster CM590/CM690) - ska modiferas + lackeras l OS - ?

Supermoderator
      This user has no status.

I am:
      ----

Johan Häggbloms avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Rykteskraft
      6

Jaa du, det går nog inte att tolka på något annat sätt. Men lite konstigt är det ju...

Mvh Johan
      Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
      Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
      Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      24
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av Saint25
      Visst är "Sverige" fantastiskt land ibland på många sätt...

/Saint25
      Citat Ursprungligen postat av lbs129
      Jaa du, det går nog inte att tolka på något annat sätt. Men lite konstigt är det ju...

Mvh Johan
      Vad bra att nån håller med

Det mest logiska är ju ändå 1 avgift/bostad aldrig att ja varken tänker eller vill betala det när någon annan redan gör det. Det är ju samma logik som att man ska betala TV-Avgift för varje familjemedlem i hemmet?

VIP
      This user has no status.

I am:
      ----

Tobias Perssons avatar
      Reg.datum
      nov 2008
      Blogginlägg
      10
      Rykteskraft
      6

Jag förstår faktiskt inte varför radiotjänst ens finns kvar. För nu för tiden har man digitalbox/parabol. Så man betalar för sina kanaler. Sen vem lyssnar på P1,P2,P3 eller P4? (dom kanske har mer än dom.. men endå).

Sen om det är som du säger smartidiot så kommer man ju snart få betala för tvn sin och datorn.

Lägg ner *BEEP* säger jag bara.

MVH

Admin
      is active

I am:
      Cool

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Har varit inne på Radiotjänsts hemsida och grävt lite i detta. Om man hyr lägenhet i andra hand och det finns en TV i lägenheten så ska man betala TV-avgift. Om man hyr ut sin lägenhet i andra hand och låter TV:n stå kvar i lägenheten, är det hyresgästen som ska betala TV-avgiften.

Mer info här: http://www.radiotjanst.se/sv/Kundtjanst/Vanliga-fragor/

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      24
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Citat Ursprungligen postat av Naruto
      Jag förstår faktiskt inte varför radiotjänst ens finns kvar. För nu för tiden har man digitalbox/parabol. Så man betalar för sina kanaler. Sen vem lyssnar på P1,P2,P3 eller P4? (dom kanske har mer än dom.. men endå).

Sen om det är som du säger smartidiot så kommer man ju snart få betala för tvn sin och datorn.

Lägg ner *BEEP* säger jag bara.

MVH
      Kan inget annat än hålla med, förr eller senare förlorar vi det fasta nätet och måsta betala/skaffa en digitalbox. Jag får en box och abonnemang med alla grundkanaler som ingår i hyran och i grund och botten är det alla SR kanaler och SVT man betalar för.

Betala TV-Licens för att man har tillgång till internet är sjukt, men det är ju därför SVT har/kommer börja (har ingen koll då ja faktiskt ALDRIG kollar på SVT någonsin) streama alla sina sändningar live för att kunna tvinga på alla att betala TV-Licens bara för att man sitter på en uppkoppling.
      Citat Ursprungligen postat av AMD
      Har varit inne på Radiotjänsts hemsida och grävt lite i detta. Om man hyr lägenhet i andra hand och det finns en TV i lägenheten så ska man betala TV-avgift. Om man hyr ut sin lägenhet i andra hand och låter TV:n stå kvar i lägenheten, är det hyresgästen som ska betala TV-avgiften.

//AMD
      Kort och gott kan ja riva mitt papper i 2 delar och glömma historien då min "hyresvärd" betalar den grovt nödiga "TV-Licensen"

Admin
      is active

I am:
      Cool

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89

//AMD
      Kort och gott kan ja riva mitt papper i 2 delar och glömma historien då min "hyresvärd" betalar den grovt nödiga "TV-Licensen"
      Så skulle inte jag tolka det. Om TV finns i lägenheten som du hyr ska du betala TV-avgift för den. Den som hyr ut ska eventuellt betala TV-avgift för den bostad som han/hon vistas i under tiden som personen hyr ut lägenheten i andra hand. Om personen inte längre har TV i sin bostad ska personen avanmäla detta till Radiotjänst och slipper i så fall betala TV-avgift.

//AMD

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      nov 2008
      Ålder
      24
      Blogginlägg
      29
      Rykteskraft
      0

Så skulle inte jag tolka det. Om TV finns i lägenheten som du hyr ska du betala TV-avgift för den. Den som hyr ut ska eventuellt betala TV-avgift för den bostad som han/hon vistas i under tiden som personen hyr ut lägenheten i andra hand. Om personen inte längre har TV i sin bostad ska personen avanmäla detta till Radiotjänst och slipper i så fall betala TV-avgift.

//AMD
      Men nu finns det ju någon som redan betalar TV-avgiften i den här lägenheten, som jag är inneboende i

Admin
      is active

I am:
      Cool

Daniel Anderssons avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Blogginlägg
      33
      Rykteskraft
      10

Citat Ursprungligen postat av smartidiot89
      Men nu finns det ju någon som redan betalar TV-avgiften i den här lägenheten, som jag är inneboende i
      Du menar den som hyr ut till dig? Han/hon ska betala avgift för eventuellt TV-innehav i den lägenhet där han/hon kommer bo under tiden som han/hon hyr ut till dig, och du ska betala för TV-innehav i lägenheten som du bor. Om personen bor kvar och du bara är inneboende så ska lägenhetsinnehavaren betala för TV-avgiften precis som vanligt. Ingen kommer betala dubbelt eftersom lägenhetsinnehavaran/hyresvärden inte ska betala TV-avgift åt den person som han/hon hyr ut till.

//AMD

Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotorkonsult