• Amused
  • Angry
  • Annoyed
  • Awesome
  • Bemused
  • Cocky
  • Cool
  • Crazy
  • Crying
  • Depressed
  • Down
  • Drunk
  • Embarrased
  • Enraged
  • Friendly
  • Geeky
  • Godly
  • Happy
  • Hateful
  • Hungry
  • Innocent
  • Meh
  • Piratey
  • Poorly
  • Sad
  • Secret
  • Shy
  • Sneaky
  • Tired
  • Wtf
  • Resultat 1 till 3 av 3

Ace 990

Detta är en diskussion som rör Ace 990 i Chassin och nätaggregat-forumet, som är en del av Datorkomponenter-kategorin; Tjenare! Jag behöver lite hjälp med mit Ace 990 chassi. Jag har haft min dator lite mer än en månad ...

Registrerad användare
      This user has no status.

I am:
      ----

Reg.datum
      okt 2012
      Rykteskraft
      0

Question Ace 990

Tjenare! Jag behöver lite hjälp med mit Ace 990 chassi. Jag har haft min dator lite mer än en månad och undrar över hur man tar bort fronten och toppen på chassit. Skulle vilja rensa dammfiltren, det är ingen brådska och datorn håller sig kall än så länge men det skulle vara jättebra med info! Jag har läst att det är väldigt bökigt att få bort men ni kanske vet? Tackar för all hjälp!

VIP
      This user has no status.

I am:
      ----

Tobias Perssons avatar
      Reg.datum
      nov 2008
      Blogginlägg
      10
      Rykteskraft
      5

Standard

Efter en snabb sökning så hittade jag detta: ACE EDGE 990 PRO - En prisvrd svart datorlda - PC fr Alla Extreme.
      Om du skrollar ner en bit så ser du att dom tagit bort fronten där. Vad det ser ut som så är det clips eller via skruvar fronten sitter fast. Så du kan ju kolla om du ser några skruvar som borde tas bort. Om inte prova rukla lite på fronten och se om den sitter fast eller som att den följer med vid rörelsen.

Supermoderator
      This user has no status.

I am:
      ----

Johan Häggbloms avatar
      Reg.datum
      sep 2008
      Rykteskraft
      5

Standard

Sent svar, men kanske aktuellt för någon i alla fall... Jag recenserade Ace Edge 990 för AMD Forum och fronten är mycket riktigt väldigt svår att få bort. Den är dock inte skruvad utan sitter fast med sex stycken hårda plastclips, tre på var sida. Eftersom de är så hårda är det svårt att trycka ihop alla samtidigt (de är tvådelade) men man får helt enkelt försöka på en sida i taget och trycka fronten framåt. Det är en fördel om man kan få hjälp av någon så att man får tillgång till två händer till. Man kan använda sig av ett plastföremål man sätter in mellan plastfronten och metallen innanför när man fått ut fronten lite, för att förhindra att den åker in igen när man ska ge sig på clipsen på andra sidan.

Min recension med en hel del bilder finns här:
      AMD Forum - Recension av Ace Edge 990 spelchassi
      På sidan fyra ser du hur fronten ser ut på insidan.

Mvh Johan
      Även kallad lbs129 | Stolt Opera-användare | Supermoderator och korrekturläsare
      Stationär: AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA770-UD3, AMD 770, XFX Radeon HD4770 YDF 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 8 GB, WD Caviar Blue SATA-II 2*640 GB RAID 1, Windows Vista Home Premium 64-bit
      Extra/HTPC: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2,0 GHz, Asus A8N-SLI, nVidia nForce 4 SLi, Asus EN6600GT Top, Kingston ValueRAM PC3200 2GB, Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 500 GB, Varierande OS

Bokmärken

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
    • Du får inte posta svar
    • Du får inte posta bifogade filer
    • Du får inte redigera dina inlägg
    •  

Sökmotoroptimering